Rescat d’un voltor per part de membres de l’ANEGx i altres persones.

El passat 28 de desembre, un grup de persones, entre les quals varis membres de l’ANEGx, varem fer una bonica excursió per la zona del Bisaura, on part de la serra de Bufadors fa de límit entre els municipis de Ripoll i Santa Maria de Besora. Vam emprendre el camí al veïnat de Llaés. La primera parada fou al panteó en memòria als caiguts a la darrera Carlinada. Després, vam passar pel castell i ermita de Sant Bartomeu de Llaés, actualment finca privada dedicada al turisme rural. Vam passar per la bonica casa pairal del Teixidor, actualment tancada i per vendre, per dirigir-nos seguidament a les vaumes del Teixidor: antigues construccions adossades a la roca que havien servit de vivenda i corral, utilitat, aquesta darrera, encara en servei pel ramat d’ovelles del mas la Vila de Llaés.  Després vam passar per l’espectacular salt del Molinot i cap a coll Beví, punt d’inici de la serra de Bufadors. Es diu així perquè hi ha bufadors naturals en forats de les roques. Va ser en aquest indret, concretament on les roques formen dues parets paral·leles molt juntes, on hi vam trobar un voltor que no podia sortir. Aquests grans necròfags sovint necessiten el que en podríem dir una mena de “pista d’enlairament” per poder emprendre el vol. El lloc on es trobava li era impossible enlairar-se. Per intentar evitar urpades i pessigades, fet que no vam aconseguir del tot, el vam embolcallar amb un jersei per tal d’immobilitzar-lo i traslladar-lo a un lloc on pogués tornar a volar. Degut al pes i al tamany i a les constants maniobres de defensa del voltor, vam haver d’aturar-nos vàries vegades per embolcallar-lo de nou. Finalment, després d’uns 15 minuts de trasllat, vam arribar a un espai obert on va poder tornar a volar amb llibertat i sense dificultat. El voltor estava anellat i també portava una cinta a l’ala esquerra. Vam prendre nota del seu “DNI” i hem pogut saber que es tracta d’un exemplar nascut el 2015 i anellat el desembre del mateix 2015 al Parc Natural de la Serra de Mariola, Alcoi, Alacant. Des d’aquí aprofitem per desitjar-li molts anys de vol en llibertar.